Rozliczenie podatku za pracę w Holandii

Skutkiem pracy w Holandii, tak jak w Polsce, jest potrącenie podatku na rzecz Skarbu Państwa. Wykonując legalnie prace, istnieje duże prawdopodobieństwo, że możesz ubiegać się o zwrot nadpłaconego podatku. Warto wnioskować o taki zwrot, ponieważ często może być to nawet kwota kilkuset Euro. O zwrot podatku może starać się każdy, kto pracował legalnie za granicą, czyli zarówno osoby pracujące na pełny etat, tymczasowo, ale też studenci odbywający np. staż zagraniczny. Na wysokość kwoty zwrotu podatku ma wpływ wiele czynników takich jak między innymi miejsce zameldowania w gminie, znajdującej się na terenie państwa holenderskiego. 

Poniżej znajduje się dokładna lista wymaganych dokumentów, jakich potrzeba do wniosku o zwrot. Są to:

  • numer BSN,
  • data urodzenia,
  • adres zameldowania (w Holandii lub w Polsce),
  • jeśli meldowałeś się w Holandii w danym roku kalendarzowym, potrzebna jest również dokładna data zameldowania (chodzi tutaj o ustalenie właściwego formularza rozliczeniowego),
  • w przypadku, kiedy nie byliśmy zameldowani w Holandii cały rok, potrzebujemy również informacje o dochodach w Polsce (w przypadku zerowych dochodów zaświadczenie wypełnione przez US w Polsce) – służy ono do tego, aby wykazać, że minimum 90% twojego przychodu pochodzi z Holandii (należą Ci się wtedy pełne ulgi podatkowe),
  • informacje o tym, czy rozliczasz się z partnerem/partnerką czy sam/sama,
  • czy w rozliczeniu uwzględniamy dzieci,
  • dokładne daty zatrudnienia w Holandii,
  • jeśli były dochody spoza Holandii – ich wysokość,
  • jaaropgaaf (jeśli był więcej niż 1 pracodawca, to od każdego z nich),
  • jeśli pobierałeś/pobierałaś zasiłek dla bezrobotnych z Uwv lub zasiłek chorobowy lub socjalny, potrzebny jest również jaaropgaaf z Uwv,
  • prawidłowy numer konta (jeśli konto nie było jeszcze zgłaszane lub się zmieniło, trzeba to również zgłosić do Belastingdienst)

Najważniejszymi dokumentami, które są wymagane do rozliczenia z holenderskim urzędem skarbowym są po pierwsze – jaaropgaaf, czyli holenderskie zaświadczenie podatkowe o zarobku uzyskanym w jednego pracodawcy oraz odprowadzonych składkach i podatkach, więc jeżeli pracowałeś u kilku pracodawców, otrzymasz od każdego z takie zaświadczenie. Jaaropgaaf (inaczej Jaaropgave) to holenderska karta podatkowa oraz podstawowy dokument, dzięki któremu można uzyskać zwrot podatku w Holandii. Dokument to potwierdzenie dochodów. Każda pracująca w Holandii osoba powinna otrzymać kartę podatkową Jaaropgaaf po zakończeniu roku podatkowego.   W dokumencie znajduję się również takie informacje jak wysokość przychodu, koszty uzyskania przychodu, pobrane składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne czy zaliczki na podatek dochodowy. Ponadto wymagane jest posiadanie numeru BSN/SOFI oraz numeru konta bankowego, na który otrzyma się zwrot podatku                   z Holandii. Co więcej, koniecznie musisz zgłosić się do polskiego urzędu skarbowego, aby wydał Ci zaświadczeniach o dochodach, popularnie nazywane UE/ WE. Dużo osób nie jest świadomych faktu, że pomimo nierozliczenia się z zagranicznym Urzędem Skarbowym w Holandii np. z ostatnich 3 lat pracy, wciąż istnieje szansa oraz możliwość na odzyskanie pieniędzy z tego okresu. Na podstawie przepisów podatkowych, widzimy, iż za pracę w Holandii można odzyskać podatek aż do 5 lat wstecz, czyli rozliczając się w roku 2021, można składać dokumenty za lata 2020, 2019, 2018, 2017 oraz 2016.

 

Czy wiesz, ile będziesz czekać na zwrot podatku z Holandii?

 

Rozliczając się z zagranicznym Urzędem Skarbowym na pewno warto zadać pytanie jak długo czeka się na zwrot podatku i w jaki sposób otrzymać pieniądze. Czas oczekiwania na zwrot podatku z Holandii to średnio od 3 do 12 miesięcy od złożenia deklaracji. Bardzo istotną kwestią jest właściwie przygotowany wniosek. Holenderski urząd skarbowy ma max. 3 lata na rozpatrzenie wniosków podatników. Wnioskując o zwrot podatku warto pamiętać, aby korzystać z usług firmy, która szybko i sprawnie zajmie się sprawą klienta. To wpłynie na przyspieszenie procesu oczekiwania na decyzję Urzędu Skarbowego. Niezwłocznie po wydaniu decyzji                 o przysługującym zwrocie podatku przez zagraniczny Urząd Skarbowy, klient otrzyma pieniądze na swoje konto bankowe.

 

Jak z naszą pomocą łatwo rozliczyć się z podatku z Holandii w czasie pandemii? 

 

W trosce o zdrowie oraz bezpieczeństwo związane z pandemią wirusa SARS-CoV-2

pomożemy Wam w odzyskaniu zwrotu podatku z zagranicy bez wychodzenia z domu!

  1. Skontaktuj się z nami i powiedz nam, za który rok chciałbyś odzyskać podatek z zagranicy.
  2. My wyślemy Ci dokumenty potrzebne do rozliczenia wraz z instrukcją jak rozliczyć się z zagranicznym urzędem.
  3. Gdy skompletujesz dokumenty potrzebne do rozliczenia, poinformuj nas                 o tym, a współpracująca z nami firma kurierska odbierze od Ciebie dokumenty NA NASZ KOSZT!
  4. Resztę formalności załatwimy za Ciebie, wyślemy sporządzoną deklarację do zagranicznej instytucji finansowej oraz poinformujemy Cię o przewidywanym wyniku rozliczenia.
  5. Pieniądze przyznane tytułem zwrotu podatku otrzymasz bezpośrednio na swoje konto <bankowe.

Warto pamiętać, że za nasze usługi nie pobieramy żadnych opłat wstępnych, co oznacza, że rozliczysz się z nami dopiero po wydaniu decyzji przez zagraniczny urząd skarbowy.

Dodatkowo informujemy, że do odwołania można skorzystać z preferencyjnego rabatu, szczegóły pod numerem telefonu 95-737-03-03 lub 602-151-851 oraz e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..